Det stinker!

Jag har köpt hem grönsaker till en klassisk Currygryta a la "man tager vad man haver". Tyvärr hade jag ju ingenting hemma så vitkål och potatis och squash kändes som ett bra köp! I övrigt så har jag ju väldigt många olika kryddor hemma så nu puttrar vitlök, gul curry, ingefära, chili, spiskummin och citrongräs på spisen tillsammans med kokosmjölk. Men jag lyckades såklart fräsa curryn lite för länge i smöret och det blir så varmt och så bränt så det luktar verkligen inte gott i lägenheten nu.. Men jag hoppas att försök nummer två lyckas bättre!

Sitter och ringer och antecknar i fallstudien nu. Tanken är att vi ska sätta igång en telefonkedja men alla vi pratar med är lite svåra att klämma ur nya namn. Så vi får nog helt enkelt vara kreativa och komma på lite mer folk själva! Men jag tycker verkligen att det är jättekul att plugga så som jag gör nu! Trivs som fisken i vattnet!

På torsdag bär det iväg till Boxholm!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0